6/26/2016

Benim Kalemimden


Ben kendi blogumdan ve sosyal medya hesaplarımdan ayrı olarak
Gratis portalı Güzel Bak Kendine platformunda 1 kez EN ÇOK OKUNAN YAZAR 1 kez de EN İYİ YAZI ödülünü aldım
Aralık 2016 Gratis dergisinde ürün incelemem yayınlandı
Ürün deneyimlerim hakkında yazılar yazıyorum.

 Süslü Sözlük sitesinde yazar olarak deneyimlerimi paylaşıyorum

Ayrıca, bir çok kişinin bilmediği 25 Nisan 2016 tarihinde Türkiye'nin ve Dünyanın en büyük bloglarından biri olan (dünyada sıralaması ilk 50bin içerisinde olan bir sitedir)
Blog Hocam sitesinde, içeriği ile ilgili aslında kendisine çok uzak olan bir konuda benim makalem yayınlandı. Kendisine tekrar teşekkür ediyorum.
Bu makalemde aslında anlatmak istediklerim, bir kaç yıldır her gerçek blog yazan kişilerin çok ciddi sıkıntısı olan bir konu.
Kişisel Bakım Bloglarında Övülen Her Ürün Övgüyü Hak Ediyor Mu?

Benim-Kalemimden

Youtube kanalımda da videolar çekmekteyim

İnstagram hesabımda da aktif olarak paylaşımlar yapmaktayım


Ayrıca Ekşi Sözlük
ve
Kadınlar Kulübünde de yazarlık yapmaktayım. 


18 yorum:

  1. Çok güzel bir yazı olmuş emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. İnsanlar bedavacı olmuş. Bu işi emeği ile yapan, düzenli yazan insan sayısı çok az. Görseli yok yazının. Onu geçtim yüzü yok ortada. Resimlerle youtuber olmuş. Pes diyorum. Gerçek tüketicilere asla değer verilmiyor. Bu yüzden soğuduğum pek çok marka mevcuttur. Takipçi sayısına bakıp yollasınlar ancak. Neyse ciddi bu konu uzar gider.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim için önemli olan 2 görsel günde altına süslü cümleler olsa hiç uğraşmadan bişeyler paylaşmak neden güzelim pazar gününde evdeyim? neden hafta içi için program yapıyorum yazılar için? bir kişinin yüzünü görmemişsem eğer, kullandığına dair kanıt sunamıyorsa ben neden boşuna cebimden harcıcam? herşeyin kolayı bulunmuş. binlerce takipçim var firmalar beni bi sever mantığı biticek ben inaniyorum. belki polyannacılık ama bu ben inancımdan ve sabrımdan ödün vermiyeceğim. kimse hiçbir mecranın efendisi değil hiçbir firmadan onların kölesi değil. gün gelicek google değerleri ön plana çıkıcak ben o günleri bekliyorum sadece. çünkü alan kesim google girip araştırıyor sosyal medyada masanın üstünde gördüğü süslü resimlere bakarak alışveriş yapmıyor.
      sevgilerimle

      Sil
  3. Güzel ve doğru bir yazı olmuş benim alanım hobi olmasına rağmen etkinlikler aracılığı ile tanıdığım kozmetik deneyimlerini aktran bloglar gerçekten bu işe önem veren kişiler ,beğenmedikleri yönleri de detaylı veriyor olmalarını seviyorum dürüstlükten kimse zarar görmez firmalar da buna hazırlıklı olmalı dürüstçe anlatılan deneyimleri önemsemeliler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir ürün denediğimde eğer çok ciddi değilse sorunum yazımda mutlaka paylaşıyorum. Olaki çok ciddi cilt reaksiyonu geçirtmişse de bana öncelikle markaya bildiriyorum. Bazı markalar bu tarz geri dönüşleri çok ciddiye alırken, bazı markalar umursamaz olabiliyor bunları elbette ben belirtmek zorundayım. Çok sıkıntılı bir cilde sahibim çünkü, burada yazdığım ürünlerden bir nevi ben sorumluyum. Hassas atopik bir cildim var ben eğerki bana reaksiyon gösteren bir ürüne muhteşem alın dersem okuyanlarda alır aynı reaksiyonları yaşarlarsa bunun en önemlisi günahı bana kalır. Herzaman yazdığım her cümlenin bu yüzden arkasındayım
      sevgilerimle

      Sil
  4. size katılıyorum haklısınız, bu kullanılmadan tanıtılan ürünler, bedavalar vs insanın güvenini sarsıyor. ben eşimin isteği üzerine ruj, makyaj, göz makyajı gibi şeyleri kendi üzerimde yakın çekim koymuyorum. zaten makyaj konusunda da uzman değilim ben ürünleri kendime göre süren kullanan biriyim. ama bileğimde renklerini swatchlarım ya da bendeki etkilerini en iyi en açıklayıcı cümlelerle anlatırım. kısacası sizin dediğiniz gibi emek veririm. bunu yapan bloggerlar zaten diğerlerinin arasından sıyrılmayı başarıyor. okunma oranı artıyor, google da yükseliyor. firmaların takipçi sayısına bakarak ürün göndermesine zaten kılım. hiç emek vermeyen, adam gibi ürün tanıtmayan insanlara kutu kutu hediye yağarken, asıl o blogger tanıtım ürünlerini hak eden kısıma stok kalmadı deniyor. amaç bedava ürün değil tabi ki, ben öğrenci halimle dünyanın parasını harcıyorum kozmetiğe, firmadan gelirse geliyor. instagramda çok görüyorum daha ürün eline yeni geçmiş bir kez kullanmış hastası olmuş şöyle sevmiş böyle bilmem ne. belki yan etki göreceksin? belki mevsimler değiştikçe aynı şeyleri düşünmeyecksin? ne bileyim... herkes blogger oldu zaten bu firmalar yüzünden. ben de sizin gibi asıl değeri google dan göreceğime inanıyorum zamanla. umarım okuyucu da bu konuda gün geçtikçe bilinçlenir, iyi ile kötüyü ayırır.
    elinize sağlık
    çok sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle ruj konusunda ben biraz katıyım. Benim dudaklarım neredeyse beyaza yakın bir pembe. Seninse kırmızıya yakın bir renk mesela, bende duran renkle sende duran renk aynı gözükmez. Ama naapabilir kişi anlatırken nötr görüntü vermek adına kolunda gösterebilir aynı şekilde far ve cilt kozmetik ürünlerinide. Yazısında muhteşem bu renkler diyerek, googleda renklerine bakabilirsiniz diyen öyle çok kişi gördümki. Ben neden googleda bakıcakmışımki renklere sen o postu hazırlarken bana 2 dakikanı ayırıp renklerini gösteremezmisin? Firmaların stok kalmadı yalanları yüzünden ki bana veya bir başkasına bunu dedikten 3 gün sonra alakasız bir kişilerde maşallah koliyle ürün gittiğini görüyorsam ben o markayı gerekirse yazmışsam bile blogumdan çıkartırım. Ben burada onlara google 1.sayfa çıkartıcam ürünlerinin incelemelerini hiçbir faydası olmayan ancak yüksek gözüken sözde takipçili olan kişilere ürünleri gidicek. Kimse artık kusura bakmasın kimseye kendi paramla aldığım ürünlerle reklam yapmam. Bu yüzden birkaç markadan inanki soğudum.
      Okuyucu bilinçli inan buna firmalarda ama bilinç yok. Umarım onlarda bilinçlenecek yakın zamanda diyelim.
      sevgilerimle

      Sil
  5. Öncelikle kendini tanıtma konusundaki fikrine katılıyorum. Eğer bir insanın yetenekleri, becerileri varsa ortaya koyacak. Fazla mutevazı olunca gerçek zannediyorlar.
    Blog açtım ve 1 yıl boyunca sadece blogla ilgili paylaşımlar yaptım. Sonra bir baktım, eski blog yazarları bi havalar bi böbürlenmeler. Çok şaşırdım ne gerek var ki? Bu camiadan olmayan bir arkadaşım dedi ki, sen böyle saf saf yazıp alçak gönüllü olmak için uğraşırsan onlar kendilerini senden büyük görür dedi. Düşündüm detaylıca evet haklıydı. Oturdum blogumun hakkımda kısmına yazdım sadece bir blog yazarı olmadığımı. Sonra da kendi işimle ilgili paylaşım yapmaktan çekinmedim.
    Diğer konuya gelince; yerden göğe kadar haklısın. Ajansların, markaların ilgilileri bilinçlenmeli. Böyle yaparak sektöre zarar veriyorlar ve sürekli yeni çıkarcılar türüyor. Çok sıkıldım bu durumdan ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir örnek verim size, bir markanın ürününü yazdım ve marka ismini değil başlıkta uygun fiyatlı olarak ekledim. google bunu 1.sayfa 1.sıradan yayına aldı. Firmaya mutlu bir şekilde mail attım, sadece inanın bir teşekkür bekledim hepsi bu. 2 gün sonra firma lansman yaptı beni diil 1 kez bile ürünlerini denememiş kişilerle toplandı. Ne bir teşekkür edildi, ne başka bir şey. Yurt dışında takip ettiğim ve beni takip eden bizler gibi bloggerlar var. En ufacık yazılarında bile firma onları yere göğe koyamıyor. Ben yazılarımı firmaları yüceltmek adına yazmıyorum. Ama çok iyi yerlere gelen benim veya bizlerin sayesinde olan firmaların bizleri görmemezlikten gelmesine katlanamıyorum artık. ayda 1 yazı girmekle sosyal medyalarında yüksek takipçili olmakla blogger olunabiliyor mantığı herkeste var. Ben pazar günümü bile feda ederek yazılar hazırlıyorsam, ben incelememin sıralamasına bakarken kalbim çıkıyorsa heyecandan hediyesini geçtim bana ürün göndermesinler, bir teşekkür etmek bu kadarmı zor?
      teşekkür ederim yorumunuz için
      sevgilerimle

      Sil
    2. Benzer bir durum ben de yaşadım. Restorex şampuanla ilgili google aramalarında ilk ben çıkıyorum. Sadece o yazının tıklanması 100 bin. Sorular alıyorum. Geçen gün markaya mail attım durumu anlattım. Özel bir teşekkür bekledim. Ve "nereye restorex yazsam yol size çıkıyor" diyen bir mesajı ekran görüntüsü olarak yolladım. Bana gelen cevap şok edici "mesajlardan rahatsız oluyorsanız bize yönlendirebilirsiniz" bu mu?

      Sil
    3. Yorumunuzu 4 kez okudum acaba benmi yanlış anlıyorum diye yok ben yanlış anlamadım. Türkiye'de değer yok evet biliyoruz hepimiz ama bu olmamalı. ne demek mesajları bize yönlendirin siz onların asistanımısınız? siz yazınızı başarılı bir şekilde yazmışsınız, kendi sitelerinden çok daha fazla tıklanma almışsınız ve teşekkür etmek yerine böyle bir cevap şaşkınlık içerisindeyim inanın. Yurt dışında sizin böyle bir başarınız olsa inanın sizi dünya tanırdı. Benim yurt dışında satılan bir marka ürün bim markete gelmişti, onu aldım denedim yazdım. Firma 1 sene sonra beni buldu dubaide fuarları varmış gelin misafirimiz olun dediler. Ben şaka yapılıyor dedim, araştırdım gerçekten firma onlar. ama türkiyede ciddi sonuç alan yazılarımız ne firmalardan bir teşekkür alıyor nede başka bir şey. Bilinç çok farklı bir şey. Bizler yazarak değerlerini arttırıyoruz ancak, onlara verdiğimiz değerin karınca kadarını bile göremiyoruz ne yazıkki.

      Sil
  6. Insanin basariyka yaptigi isten bahsetmesi bana dogal geliyor. Ben seni severek takip ediyorum ve begeniyorum. Elestirince bazi yanlislari hemen alakasi olmayanlar kraldan çok kralci kesiliyor. Ilgili olan suçunu bildigi ićin susar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, çok mutlu oldum cümlelerine. Bloglar içinde duayen olan bir kişiden bu cümleleri duymak benim için işte en büyük mutluluk.

      sevgilerimle

      Sil
  7. Gerçekleri söyledim canim. Basarin ortada niye saklayacaksin. Estagfurullah ben daha bir yillik blog yazari olarak kendime duayen diyemem. Ögreniyorum daha ama blogumu sevdigim için ciddiye aliyor ve özen gösteriyorum. Ay tokam koptu bakin size resimledim tarzinda yazilari elestirdim tepki çektim. Herkes istedigini yazmakta özgür dediler. Biz de okumakta seçici oluruz o zaman ne yapalim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizin yaptığınızı başka yapan yok, ve bunu 1 yıldır azimle ve başarıyla muadili olmadan yürütebiliyorsanız ve gelen herkese yorum yapıp cevap veriyorsanız siz bloglar arasında tek ve duayensiniz benim gözümde ve herkesin gözünde :)
      hepimizin ortak bir cümlesi var sosyal medya sosyalleşmek için bloglarsa bir şeyler gerçekten incelemek ve öğrenmek için.
      hepimizin yolu, bu yolda açık olsun

      Sil
  8. Tesekkür ederim canim. Gün gelecek sapla saman ayrilacaktir bundan eminim. Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  9. Harika bir içerik olmuş umarım istediğin kitleye ulaşırsın başarılarının devamını diliyorum :)

    YanıtlaSil