6/05/2016

SAÇ BAKIMINDA NELER KULLANILIR ?

 “Çirkin kadın yoktur, bakımsız kadın vardır” cümleleriyle başlamak istiyorum. Kişisel bakım için tüm kadınlar, çok fazla harcama yapıyor. Ancak ürünlerini doğru ve yerinde mi kullanıyor?
Saçlarımızdan başlayalım,
Güzel saçlar bir kadının en büyük aksesuarı. Eğer güzel gözüken saçlara sahipseniz her zaman 1-0 öndesinizdir.

SAÇ BAKIMINDA NELER KULLANILIR?

SAÇ-BAKIMINDA-NELER-KULLANILIR




Şampuan
Piyasada yüzlerce marka ve çeşitte uygun olanı nasıl bulacaksınız? Öncelik saç tipiniz NEDİR? Yağlı, kuru, dökülmeye eğilimli, boyalı tüm bunlar arasından size uygun olanını seçmeniz lazım. Birçok eczanede ücretsiz saç analizleri yapılıyor. Oralarda saçlarınızın yapısını ve ihtiyacını belirleyebilirsiniz. Ancak buradaki kilit nokta içeriğinin nasıl olduğu. İçeriğinde zararlı denilebilecek parafin, alkol ve benzeri maddelere dikkat etmeniz lazım.

SAÇ-BAKIMINDA-NELER-KULLANILIR


Saç Kremleri
Aslında bana göre artık saç kremlerinin dönemi geçti. Çünkü çok daha faydalı olabilecek, bir çok ürün var piyasada. Saç kremi eğer tercih ediyorsanız sadece saç uçlarınıza uygulamaya ve çok iyi bir şekilde durulamaya özen gösterin.
Saç Maskeleri
Saç maskeleri, saçlara doping etkisi yaparak ciddi onarıcı etkidedir. En fazla 15 günde 1 kez yapmaya dikkat edin. Fazla sıklıkla yaparsanız saçlarınız da yağlanma ve ağırlaşma sorunu yaşatabilir.
Saç bakım yağları
Saçınız için temel bitkisel yağlar içeren, saçlarınızı yıkamadan önce kullandığınız yağlardır. Bu tarz yağları saçlarınıza sürüp en az 1 saat bekletmeniz gerekli. Haftada 1 kereden fazla yaparsanız saçlarınız hızlı yağlanır unutmayın. Eğer kendiniz karıştırmak istemiyorsanız piyasada birçok markanın karışım yağları var. Bunların içeriklerine bakarak isteğinize göre birini alabilirsiniz.

SAÇ-BAKIMINDA-NELER-KULLANILIR


Kuru Yağlar
Saçlarınızı yıkadıktan ve nemini aldıktan sonra uygulanılan yağlardır. Bu tarz yağlar saçları ağırlaştırma yapmaz, yağlı bir görünüm vermez. Aksine daha sağlıklı, parlak saçlara kavuşmanızı sağlar
Saç Serumları
Saç serumları da çeşitlidir. Saç dökülmesi önleyici serumlar günlük hayatta kullanılabilir. Saç uçları için onarıcı serumlarsa, saçınızı yıkayıp nemini aldıktan sonra, uçlara sadece uygulamanız gereken kremsi yapıda ürünlerdir.
Saç Bakım Köpükleri
Saçlarınızın kolay taranması ve şekillenmesi için kullanabileceğiniz ürünlerdir. Bunları saçlarınızı yıkayıp, nemini aldıktan sonra avucunuza sıkarak saçlarınızın diplerine gelmemek şartıyla uygulayabilirsiniz.
Çift fazlı saç bakım ürünleri
Bir nevi saç bakım kremlerinin sıvı versiyonlarıdır. Fark olarak saçınızı yıkama esnasında değil, yıkayıp nemini aldıktan sonra, saç diplerine gelmemek şartıyla sıkarak hem kolay açılmasını sağlarsınız saçlarınızın, hem de saç bakımınızı yapabilirsiniz.
Saç parfümleri
Saçınızın çok daha güzel kokmasını sağlayan ürünlerdir. Bir çok markada saç parfümü var. Saçınızı yıkayıp kuruttuktan ve şekillendirdikten sonra, saçlarınız birkaç fıs sıkarak, muhteşem kokuda saçlara kavuşabilirsiniz. Gün içerisinde fazla tekrarlamayın ve sadece günde birkaç kez sıkarak kalıcılığını arttırın. Unutmayın her şeyin fazlası zarardır.

BENİM SAÇ BAKIM RUTİNİM
Saçlarımda boya yok ve yağlı yapıda.
Haftada 1 kez saç bakım yağımı sürüp ortalama 1 veya maksimum 2 saat bekletiyorum
Saçlarımı şampuanla yıkıyorum
Nemini aldığım saçlarıma ya saç köpüğümü sürüyorum ya da saç serumumu uçlarına sürüyorum. İkisini birlikte kullanmak istiyorsam eğer, miktarlarını minimum kullanıyorum
Kuru yağımdan çok az miktarda alıp saç diplerine değdirmemek şartıyla sürüyorum.
Saçımı şekillendirme işlemim bittikten sonra, saç parfümümü sıkıyorum.
Ürün detaylarını bloğumda saç bakımı bölümümde bulabilirsiniz, ayrıca bir post olarak da sizlere saç bakım rutinimde neler kullandığımı en kısa zamanda paylaşacağım.

Sevgilerrr...

2 yorum:

  1. Böyle yazıları çok seviyorum yine döktürmüşsün ablam, teşekkürler güzel bilgiler için <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim çağlacım beğenmene çok sevindim
      sevgilerimle

      Sil