8/15/2016

Rujlarda kullanılan zararlı kimyasallar nelerdir

Ruj bir kadının en güzel aksesuarı, renklendirdiği dudakları onun yüzünün görünümü daha güzelleştiriyor. Ama bu kullandığı ruj ile hayatına neler giriyor bir çoğumuz bunu bilmiyor. Aslında elimdeki organik bir ürünü yazmak isterken size, Rujlarda kullanılan zararlı kimyasallar nelerdir konulu bir makale çıktı ortaya.

rujlarda-kullanilan-zararli-kimyasallar-nelerdir




Bir kadın ömrü boyunca ortalama 3-4 Kg ruj yiyor. Yanlış okumuyorsunuz, onu yiyoruz. Dudaklarımızı sürüp sadece yemek içmekle bile onu yutuyoruz ve bünyemize alıyoruz.
Bir çok hurafe çıktı biliyorsunuz sizlerde, zararlı olup olmadığını elinize sürün sonra altın geçin üzerinden siyahlaşırsa zararlıdır. Oldu ben elmasla da geçim üzerinden bakalım ne değişecek. Böyle bir durum yok kesinlikle. Test sadece laboratuvar ortamında olur bunu unutmayın.

Rujlardaki Kimyasallar

Gelelim işin bize zararlı kısmına. O ömrümüz boyunca yediğimiz 3-4 Kg rujun içerisinde neler var?

Krom
Krom bedenimizden ayrılmayan, onu bir şekilde aldığımızda hücrelerimizde depolanmaya başlayan bir kimyasal. Bize zararları, akciğer kanserine ve mide kanserine sebep olabiliyor

Alüminyum
Bu da bünyemizde depolanan, çok ciddi bir kimyasal. Bu madde yüzünden meme kanserinden tutun, her türlü kötü hastalığa karşı bedenimiz savunmasını kaybediyor.

Manganez
Birçok markada normal sınırın 1000 katı olduğu anlaşılan bir kimyasal. Aslında dozunda alındığında faydalı. Ama 1000 gibi bir rakam varken ortada, bu fazla alımla, saçlarda beyazlama, kilo alma, hormonal değişiklik için davetiye çıkartıyor. Ayrıca  ruh halindeki ani oluşan değişikliklere ve hafızada bazı etkiler bıraktığına dair araştırmalarda mevcut.

Methylparaben
Parapen ile ilgili zararları zaten hepimiz biliyoruz. Her türlü bağışıklık sistemine gizlice giren ve orada pusuda bekleyen bir saatli bomba.

Kurşun
Düşünsenize kurşun yiyoruz. Kısırlık, anemi, kanser ve daha bir çok hastalığa davetiye. 2007 yılında yapılan bir çalışmayla piyasadaki rujların %60 gibi büyük bir rakamında tespit edilmiş.

Katrandan Türetilen Boyalar
Red#40 adı geçiyorsa eğer içeriğinde koşarak uzaklaşın. Hani bazen bir ruju süreriz mide bulantımız olur aniden, ve durup dururken başımız ağrır. İşte ona davetiye çıkartan aslında dudağınızdaki rujunuz.

Yapay Koku ve parfümler
Bunlar dudaklarda soyulmaya, deri üzerinde tahrişe neden oluyor.

Kadmiyum
Hani sigara içmeyerek sağlığınıza faydalı bir şey yapıyorsunuz ya, içeriğinde bu madde varsa sigaradan bir farklı olmuyor. Çok ciddi ağır bir kimyasaldır. Vücut kadmiyumu kalsiyum gibi algılıyor ve kadmiyum vücutta birikmeye başlıyor. Kemikler zamanla zayıflatmaya başlıyor.

Sentetik parafin ve mumlar
Koruyucu sentetik kimyasallar

rujlarda-kullanılan-zararlı-kimyasallar-nelerdir

Bu yazımı hazırlarken, bana en büyük yardımı Ayışığı Organik sitesi verdi. Biliyorsunuz belli bir süredir sadece gerçek organik ürünlere geçiş yapmaya çalışıyorum. Alışverişlerimi yaparken onlardan yardım alıyorum. Rujlar ve kozmetik ürünlerde kullanılan kimyasallar konusunda daha hassas olmam için beni uyardıklarında onlara danıştım ve ortaya sadece rujlarda bile bu kadar kimyasal ortaya çıktı


Yazımı daha fazla uzatarak sizleri sıkmak istemiyorum. Ama durum bildiğimiz gibi değil. Markalara gelince maalesef net bir yazıda bulamadım 1 haftadır araştırıyorum. Bütün firmalar ortaya çıkartmamak adına içeriklerini her yolu deniyor.Bu yüzden organik ürünlerin kıymetini çok daha iyi anlamaya başladım. Rujlarda kullanılan zararlı kimyasallar nelerdir diyorsanız işte listemin kısaltılmış kısmı.

sevgilerrr

21 yorum:

  1. Güzel bi bilgilendirme olmuş teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. Umduğumdan daha fazla kimyasal varmış :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bundan çok daha fazlası var ben sadece tam anlamıyla emin olduğum içerikleri eklemek istedim :(
      sevgilerimle

      Sil
  3. hairka bir yazı olmuş, malesef bu iğrenç kimyasalları göz ardı edip rsmen yiyoruz. ayışığı organik çok sevdiğim bir site, ben de sizin gibi elimdeki kötü içerikli ürünleri tüketip organik olanlara geçiş yapmaktayım mümkün olduğunca. elinize sağlık =) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef, bu kadar zararlı kimyasal bende kesinlikle beklemiyordum :(
      sevgilerimle

      Sil
  4. Çok teşekkürler bilgilendirici yazı için, siteyi de kayıtlarıma aldım :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmene çok sevindim, ayışığı gördüğüm en ilgili site. bişey alıcaksam eğer tüm sorularıma anında cevap alıyorum.
      sevgilerimle

      Sil
  5. Çok güzel bir yazı olmuş rujdan soğudum resmen ama sizin bahsettiğiniz sitede çok pahalı :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende inanın soğudum. şöyle düşünüyorum x marka içerisinde bir sürü yabancı madde olan rujlar 60-70 arası fiyatta
      tertemiz içerikli hiçbir yabancı madde olmayan organik rujlar ise ortalama 50-55tl lipglosslarsa 45tl civarı.
      high end diyebileceğim markaların neredeyse yarısı fiyata gönül rahatlığıyla kullanabiliriz een büyük artısıda bu olucaktır

      Sil
    2. Evet aslında çoğu ünlü markalara göre fiyatı gayet iyi ama öğrenci olunca alamıyoruz malesef :)

      Sil
    3. haklısın onda maalesef, ama şöyle hesap ediyorum 3 ruj alana kadar 1 tane almak kardır :))
      bide bellimi olur belki güzel güzel kampanyalar yapılır o zaman daha minimum bütçeyle alışveriş imkanı olur inşallah totem yapim şimdi :)
      sevgilerimle

      Sil
  6. Ya bütün rujları cöpe atıcam simdi :( Bu nedir kursun bile varmıss aglıcam ya..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. düşün onları depoluyoruz canım bide bedenimizde :(

      Sil
  7. Atın ölümü arpadan olsun mu desem, benim canım kıymetli verdiğim onca paraya lanet olsun hepsi çöpemi?! Bilemedim...
    Keşke her kullandığımız ürün organik olsa, kozmetikten, deterjana kadar :/ :( Çok güzel acı ama gerçek bir yazı olmuş canım, emeğine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inanki o görselde gördüğünden çok daha fazla rujum var ve hepsi bana bakıyor şu anda. onlara verdiğim parayla gidip çok daha iyi yukarıdaki maddelerden yoksun bisürü ruj alabilirdim.
      organiğe dönüş yapmaya adım adım çalışıyorum ben
      sevgilerimle

      Sil
  8. Çok doğru ama sürmedende yapamayız dimi:/ bile bile yine yarın sabah olunca sürmeye tam gaz devam,hayır keşke daha organık daha doğal kimyasalı en aza indirgenmiş kozmetikler çıksada kullansak ama nerede,bir çıkarıyorlar organık başlığı adı altında 90-100 tl! E kim alsın bu fiyatlarada,pehh ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef :( ama inan 45-55tl fiat aralığında organik içerikli ruj ve glosslar, ben elimdekileri imkansız bitiremem ama kafaya koydum yavaş yavaş organik olan kozmetiklere dönmeye başlıyorum.
      sevgilerimle

      Sil
  9. Pillerin içinde olan ağır metalleri kilolarca yediğimizi öğrenmek kabus :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ve öyle tuhaf maddelerki vücutta kalsiyumu taklit ediyor kemiklere yerleşiyor kimi. daha ne kadar sağlığımızla oynayacaklar acaba :(

      Sil
  10. Çok bilgilendirici bir yazı olmuş.Emeğinize sağlık.Bana da beklerim..Sevgiler http://ledushca.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil