5/03/2017

Kinoa Nedir Faydaları Nelerdir

Kinoa sosyal medyada sıklıkla yer almakta. Bu organik doğal gıda birçok faydasını minicik görüntüsünde barındırıyor. Ancak bizim damak tadımız malum acaba hitap ediyor mu diye düşünüyordum. Çünkü pişirilerek tüketilmesi lazım, Chia pişirerek mesela ben tüketemiyorum. Tat ve yapısını sevemedim. Çiğ halde rahatlıkla tüketebildim. Kinoa Nedir Faydaları Nelerdir yazımda sizlere kendi deneyimimi anlatarak kafanızdaki sorunuz varsa benim gibi cevaplamak istedim.

kinoa-nedir-faydalar-nelerdir





Kinoa Nedir Faydaları Nelerdir

Peru anavatanı olan bir tohum ve Tam bir protein kaynağıdır. Benim gibi et tüketmeyen kişilerin protein ihtiyaçlarını rahatlıkla karşılayabilir. Demir deposu ayrıca, biliyorsunuz demir eksikliğinden dolayı beden birçok sorun yaşayabiliyor. Bunu da Kinoa tüketerek günlük ihtiyacımızın bir kısmını rahatlıkla karşılayabiliriz.

Gelelim benim nasıl tükettiğime. Kısır yapıyorum, bildiğimiz kısır. 1 Bardak Beyaz Kinoa haşlıyorum, ancak kaynamış suya attım, 2 dakika kadar kaynadı sarı bir su çıkıyor işte o suyu süzüp yeniden kaynar su koyduğumda birçok kişi acı tat olduğundan bahsediyor. O acı tat asla olmuyor.

kinoa-nedir-faydalar-nelerdir


Bulgur yerine harika bir alternatif oldu. Glutensiz olması şişkinlikte yaptırtmıyor. Yaklaşık 10 dakika toplamda haşlıyorum. Sonra az biber salçası normal salçayla karıştırıyorum hafif ılınınca. Sonra istediğim yeşillikler domates soğan ne içinizden geliyorsa ekleyin. Sos sizin tercihinize kalmış tat bulgurdan hiçbir farkı yok. Söylemesem kimse anlamıyor beyaz kinoa olduğunu.

kinoa-nedir-faydalar-nelerdir


Harika bir tok tutma özelliği var. Yedikten sonra 1-2 bardak kadar su içiyorum. Sonrasında öğle yemişsem akşama kadar başka bir şey aramıyorum. Birde tükettiğim günlerde dikkat ediyorum tatlı isteğim olmuyor. Herhalde mide tamam ben çok doluyum bana başka bir şey gönderme sinyali verdiğinden olabilir.

Ayışığı organik sitesinde Beyaz Kinoa satılmakta. Kinoa Nedir Faydaları Nelerdir yazımda sizlerinde kafanızdaki soru işaretlerini kaldırabildim diye düşünüyorum.
sevgilerrr.

8 yorum:

  1. Merhabalar Sevdacım, Deryanın blogundaki organik yazına denk geldim güzel paylaşımdı emeğine sağlık.
    Kinoayı hiç denemedim. Yazın aklımda olacak hep , bir gün alırsam bu posta tekrar uğrayacağım teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) umarım denersiniz mutlaka bekliyeceğim sizin de yorumlarınızı
      sevgilerimle

      Sil
  2. görünümü kuskusla bulgur arası sanki :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kuskus çok sevmem ama bildiğimiz bulgurdan kesinlikle farkı yok kinoanın :)
      bu yüzden dolmadan pilava kısıra bulgurun girdiği heryerde rahatlıkla kullanılıyor. Bir koca tabak yiyorum gram şişkinlik yok :)

      Sil
  3. Bulgur sevenler için bu lezzete alışmak zor olmaz öyleyse gerçekten de. Bir ara deneme isterim ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle haklısın kinoa bulgurdan hiçbir farkı yok. denersen eğer yorumlarını bekliyorum
      sevgilerimle

      Sil
  4. Iyice pirinc ve bulgurun yerini aldi benim beslenmemde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynıyız deryacım bende bulgur yerine kinoa tüketiyorum

      Sil