10/16/2017

Probiyotik Meyve Tarifi

Probiotik beslenme sıklıkla duyduğumuz bir cümle. Aslında ne işe yarıyor probiotikler neden almalıyız gibi kafamızda da sorular var. Özellikle tuvalet alışkanlığınız normal denilebilecek bir seviye değilse, bağışıklığınız sürekli düşüşteyse ve hep halsiz bitkin yorgun hissediyorsanız kendiniz o zaman sizin bağırsak sağlığınız iyi değildir denilebilir. Elbette beslenme alışkanlıklarınızla da ilgili durum ancak bağırsaklarınız vücudunuzun ikinci beyni işlevini görüyor. Eğer siz onu doğru bakterilerle beslemezseniz halsiz kalıyor ve size faydalı olmuyor. Peki bu probiyotikleri nasıl alıcaz? Market raflarında bir sürü yoğurt çeşitleri var ama sizin benim gibi süte karşı hassasiyetiniz varsa birde o marketlerde gördüğünüz takviye edici yoğurtlardaki probiyotik oranları çok düşükse ne yapıcaz? Buyrun size en tembelimizin yani benim bile yaptığım Probiyotik Meyve Tarifi. Dışarıdakilerle farkları beslenmedeki yeri her şeyi sizlere uzun uzun anlatıcam bu blog yazımda.

probiyotik-meyve-tarifi

Probiyotik Meyve Tarifi

Probiyotikler tüm bedenimize kemiklerimiz dahil lazım olan bir bakteri. Dışarıdan aldığımız hazır yoğurtlardaki bakteriler işlevsel asla değil zaten oranları 100bini geçmiyor 1 paket içerisinde. Günlük 1trilyon bakteri almak varken neden ben gidip 100bin bakteri için bir sürü kimyasal içeren o kötü ve bana dokunan yoğurtları tüketicem dedim ve araştırmaya başladım. Ayışığı organik sitesinde Doğadan Bizim markası probiotik kombiyotik mayaları görünce işte budur dedim.



Öncelikle bu mayaların içerisinde her bir yapımda 1trilyondan fazla bakteri sizin yoğurdunuz oluyor. Ama ben yoğurt süt tüketemiyorum. O zaman ne yapıcaz araştırıcaz daha doğru neler yapılabilir benim gibi hassas olanlarda.

Probiyotik Meyve püresi yapılabileceğini öğrendiğimde çok sevindim. Hem yoğurt mayalamayla uğraşmadan aynı oranda iyi bakterileri vücuduma alıcam.

Alttaki görselde hangi mayalarında hangi yararlı bakteriler var görebilirsiniz.

probiyotik-meyve-tarifi


Tarifine gelirsek, evde olan nektarin, kırmızı erik ve muzu rondoya attım dilimleyerek. İki çevirdim zaten anında püre hale geldiler. 1 paket probiyotik mayayı içerisine attım. Gene iki çevirdim iyice karışsın diye sonra cam bir kavanoza boşattım. Yaklaşık 4-6 saat dışarıda tabii ki ağzı sıkıca kapalı şekilde beklettim. Sonra 24 saatliğine buzdolabına kaldırdım. Toplamda 30 saatte benim trilyonlarca probiyotik bakteri içeren meyve pürem hazır.


probiyotik-meyve-tarifi


İlk yediğimde tadını öyle sevdimki kocaman kavanozu bitirdim. Anında die off etkisi denilen vücudun hızlıca trilyonlarca bakteri almasından dolayı bağırsaklarım kendisini bıraktı ve wcden çıkmadım 1 gün.

Demek ki ben fazla kaçırdım ve hata bu şekilde sonuca gidiyor. Daha sonraki yaptığım probiyotik meyve pürelerimde asla hemen bitirmedim koca kavanozumu, günde en gazla 4 yemek kaşığı yedim bazen 5-6 oldu ama herhangi bir sorunla karşılaşmadım.

probiyotik-meyve-tarifi


Bana nasıl faydası oldu? Geçtiğimiz haftalarda grip olucam dediğim günler geçirdim. Herkes etrafımda gripten kırılıyor, kesin bende hastalanıcam. Ama bu arada probiyotik meyve püremi asla ihmal etmiyorum. Ben grip olmadım. Halsizlik kırgınlık hiçbirini yaşamadım. Demek ki bünyeyi kuvvetlendiriyorum. Sabahları daha rahat kalkıyorum. Özellikle benim gibi Haşimato hastaları sabah çok yorgun kalkarlar ancak ben bunu yaklaşık 1 aydır yaşamıyorum. Gün içerisinde hep uykulu olurdum daha dinç yaşıyorum hayatımı. Üstüne annem herkesin şu anda yaşadığı ishal ve kusma virüsüne bulaştı. Ona o kadar diyordum ye sende bu püreden yemedi. Ben şu anda gene hastalanmadım ki bu ciddi bulaşıcı biliyorsunuz.

Sizlerde benim gibi tembelseniz ve marketlerdeki hazır ürünleri tüketmek yerine beden sağlığınıza çok faydalı Probiyotik Meyve püresi tarifi yaparak hem 5 dakikanızı almayacak bir işlem hemde kemikten tutun tüm bedeninize faydalı probiyotikleri elde edebilirsiniz. Fiyatları ortalama 11-15TL arasında değişen Doğadan Bizim markasına ait probiyotik ve kombiyotik maya çeşitlerini Ayışığı Organik sitesinden alabilirsiniz.
sevgilerrr.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder