3/20/2018

Hassas ve Atopik ciltlere uygun bakım ürünleri

Hassas ciltlere uygun krem ve bakım ürünleri bulmak oldukça zordur. Benim cilt yapım atopik dermatit, kızarıklık sorunu olan nemsiz kuru ve ayrıca pullanmaya meyilli bir yapısı var. Bu yüzden kullandığım tüm ürünlerde hep deneyerek almak zorunda kalıyorum. Bu konuda Ayışığı Organik sitesi bana süreklilikle yardımcı oldu. En küçük alışverişimde dahil cildime uygun sample ürünlerden göndererek öncelikle cildimde denememi sağladılar. Kuru Hassas ve Atopik ciltlere uygun bakım ürünleri yazımda sizlerle bloğumda olan ve benim kullandığım tüm ürünleri tek bir post halinde yazarak daha kolay ulaşılabilir olmasını istedim. Her ürünün başlığına tıkladığınız ürünle ilgili detaylı blog yazımı okuyabilirsiniz.

hassas-ve-atopik-ciltlere-uygun-bakim-urunleri


Kuru Hassas ve Atopik ciltlere uygun bakım ürünleri

Hassas ciltleri yatıştıran en iyi bitkinin aloe vera olduğunu keşfettim. Hem kaybettiği nemi karşılıyor hem de cildi yatıştırıyor.



Urtekram Aloe Vera Jel

Bu jel formundaki bakım ürünü içeriğinde %95 aloe vera barındırıyor. Organik sertifikası olduğu için piyasadaki ürünlerden farklı gelebilir yapısı sizlere. Ben Urtekram aloe vera jeli, yüzüme maske yaparak değerlendiriyorum. Kalın bir tabaka halinde sürüyor 20-30 dakika kadar bekliyorum. Ardından tonikli pamukla kalanı temizliyorum. Kuru ciltler haftada 1 kez mutlaka yapmalı.

İva Natura Nemlendirici Tonik

Kim demiş atopik ciltler tonik kullanamaz diye? İçeriğinde alkol olmayan, van gölünden elde edilen mineraller içeren organik sertifikalı İva Natura markasının toniğini hem nemlendiricimden önce, hem maskelerimden önce hem de cilt temizliğimde son aşama olarak kullanıyorum. Cildi çok iyi sakinleştiriyor. Bazen gece nemlendirici bile sürmeden sadece toniğimi kullanıyorum sabaha yumuşacık ciltle uyanıyorum. Kuru ciltleri tonik ile barıştıracak, gül suyu dahil alerjik reaksiyon ciltlere sahip kişiler de güvenle kullanabilir.

hassas-ve-atopik-ciltlere-uygun-bakim-urunleri


Organique Calming Therapy Nemlendirici

Benim kuru, hassas cildimi kesinlikle toparlayan, kızarıklığımı hafifleten bu kremim oldu. Yapısı yağlı değil, hemen ciltle bütünleşiyor. İçeriğinde kimyasal, alkol bulunmadığı için cildimi yakmıyor. Makyaj altı bazı olarak dahil kullanılabilecek yumuşaklıkta bir yapısı var. Hassas, kuru ve Atopik ciltlere uygun bakım ürünleri arasında en üst 1.sırada olabilecek kadar cildimi rahatlattı.


Wefood Hindistan Cevizi Yağı

Bu yağı türk kahvesi ile peeling yapmak istediğim zamanlarda kullanmaya başladım. Türk kahvesini pişirirken içerisine biraz Hindistan cevizi yağı ekliyorum, sonra dibinde kalan telveyi yüzüme sürüyorum. Klasik kahve peelinginden daha nemli daha yumuşak bir sonuç alıyorum. Cildimi temizlediğimde, hem nemli bir bitiş oluyor hem de cildimde hiç ölü deri kalmamış oluyor. Kuru ciltler için kabusu pullanmaya en doğal peeling budur.

hassas-ve-atopik-ciltlere-uygun-bakim-urunleri


Aloree ARINDIRICI temizleme sütü

Bu süt ile cildimi makyajımı ve göz makyajımı rahatlıkla temizliyorum. Hem çizmiyor, ayrıca içerisinde alkol, kimyasal bulunmadığı için cildim rahatlamış oluyor. Temizlikten sonra cildimde yağlı bir tabaka kalmıyor. Kuru ciltlere uygun bu temizleme sütü Ayışığı organik sitesinde 121TL civarında satılıyor.

Match Yeşil Çaylı Konjac Sünger

Kuru cildimin yumoş yumoş olmasının sırrı. Günlük sabah ve akşam tek başına cildimi temizliyor. Ölü derilerimi alıyor, göz makyajımdan kalanları temizliyor. 3 aylık kullanım ömrü olması ve fiyatının Ayışığı Organik sitesinde sadece 19.50TL olmasıyla ömürlük yedeklemek istediğim ürünlerimin başında.

Benim Kuru Hassas ve Atopik ciltlere uygun bakım ürünleri yazım şimdilik bu kadar. Ancak bu seri yeni ürünler eklendikçe aralarına devam edecek. Lütfen sizlerde denemeden asla bir ürün almayın. Aksi halde cildinizdeki iritasyon ve hassasiyet daha fazla olabilir. Özellikle heryerde gördüğünüz okuduğunuz ürünleri birebir kullanan kişilerden tavsiye alın. Sadece görsellerde ürünleri paylaşan ama kapağını bile açmamış kişilerin paylaşımlarına güvenmeyin. Aksi halde geçmişte benimde başıma gelen, ciddi yüzümde yanığa benzeyen lekeler oluşmuştu, güvenerek aldığım ürünlerden dolayı.
Sevgilerrr.

2 yorum: